Als marktleider stapte Priva over op digitale diensten – maar de groei bleef achter. Wat doe je als je oude aanpak niet meer werkt? Lees hoe een nieuwe salesstrategie het tij keerde.

Over Priva

Priva is een toonaangevende technologieleverancier op het gebied van duurzame klimaatoplossingen. Wereldwijd marktleider in automatisering voor de tuinbouw en in Nederland toonaangevend in gebouwbeheer met slimme Building Management Systems (BMS).

De uitdaging

Priva heeft een sterk netwerk en een goede reputatie in relatiemanagement met installateurs. Maar de markt veranderde: de introductie van digitale diensten op abonnementsbasis kwam moeizaam op gang. De traditionele aanpak volstond niet meer – het team van (installatie)partnermanagers en end user consultants worstelde met het positioneren van deze nieuwe proposities.

Onze oplossing

We ontwikkelden en verzorgden een maatwerk programma van 10 dagen, gericht op consultative selling. De training legde de nadruk op waarde verkopen van digitale oplossingen en SaaS-diensten. Medewerkers leerden klantbehoeften centraal te stellen en commerciële kansen te herkennen binnen de digitale portfolio.

Het resultaat

  • De resultaten overtroffen alle verwachtingen:

  • 32% stijging van digitale abonnementen (in 2024)

  • 11% omzetgroei (in 2024)

  • Beste commerciële performance ooit gemeten