Inzichten en strategieën voor iedereen die beter wil worden in sales, leiderschap en impact maken
De onzichtbare kloof: waarom technisch talent alleen niet genoeg is
Als iemand die dagelijks met salesprofessionals in de geavanceerde technologiesector werkt, zie ik een constante uitdaging: het aantrekken én behouden van schaars technisch talent. Het is een centraal thema in veel trainingen. Hoe verkoop je complexe innovaties zonder de juiste mensen aan boord? Lees verder >
Check this out! Gamification learnings – Voor commerciële teams
Ik speel veel Fortnight met mijn zonen🎮🎮… Samen lol hebben, maar ook resultaten houdt me in het spel. Hoe maak je jouw commerciële toppers verslaafd aan jouw spel? Lees verder >
Van techneut naar trusted advisor
In veel industriële productiebedrijven zie ik het dagelijks gebeuren: briljante sales engineers en accountmanagers die alles weten over hun product, maar moeite hebben om de vertaalslag te maken naar wat de klant écht nodig heeft. Het gevolg?… Lees verder >
De elektrische stroomversnelling in de automotive productie
Als iemand die nauw samenwerkt met salesprofessionals in de automotive sector, zie ik een duidelijke verschuiving… Lees verder >
Van ‘nee’ naar ‘misschien’ bij moeilijk bereikbare klanten
We kennen het allemaal: de klant die niet reageert, geen tijd heeft of simpelweg geen interesse toont. Juist die moeilijk bereikbare doelgroep is vaak wél strategisch belangrijk… Lees verder >
Prijs of margedruk – Wat doe je er zelf aan?
Ik hoor het vaak van commercieel directeuren – dat er sprake is van een verzadigde markt, veel concurrentie, en dus best wel prijs- of margedruk… Lees verder >
Meebewegen of achterblijven: Verkoopstrategieën aanpassen?
De markt verandert snel. Klanten verwachten meer flexibiliteit, betere digitale service én een persoonlijke benadering. Als commercieel directeur… Lees verder >
Mijn blik op de wervingsstrijd in de techniek
In de technische en energiesector ervaar ik dagelijks een grote spanning: de enorme vraag naar gekwalificeerde professionals versus het beperkte aanbod. Lees verder >
De technische routekaart: Mijn ervaring in complex sales leiderschap
Als iemand die dagelijks met sales- en commercieel directeuren in de technische industrie werkt, zie ik een constante uitdaging: … Lees verder >
De doorbraak forceren: Mijn ervaring met onbereikbare klanten
Als iemand die dagelijks met sales- en commercieel leiders werkt, zie ik een terugkerende uitdaging: hoe bereik je die ene cruciale doelgroep die maar ongrijpbaar lijkt? Lees verder >
Test jouw Fast-Cycle Decision Making proces
Ik hoor altijd hetzelfde als ik een commercieel iemand vraag naar zijn frustratie: Trage besluitvormimng, nutteloze administratie... Herkenbaar? Lees verder >
Flexibiliteit verkoopt - maar vraagt ook om lef en structuur?
In de zakelijke hospitalitysector is flexibiliteit geen luxe meer, maar een verwachting. Sinds de pandemie is het gedrag van zakelijke boekers blijvend veranderd… Lees verder >
Verhoog je waarde: De sleutel tot succes in een overvolle markt
De wereld van online betalingen is dynamisch, en ik zie het keer op keer: de payment service provider (PSP)-markt is enorm competitief. De strijd om klanten is intens, en dat leidt vaak tot flinke prijsdruk. … Lees verder >
Van data naar deal: Hoe ik technische complexiteit vertaal naar commerciële helderheid?
Als salestrainer en consultant werk ik dagelijks met commerciële teams die complexe, datagedreven oplossingen verkopen. Wat ik vaak zie in trainingen: … Lees verder >
De nieuwste trends in B2B verkoop - LAAT JE VERRASSEN!
We leven in een dynamische wereld. Wat zijn de trends in de verkoopwereld? En wat betekent dat voor jou als sales leider?
Waarom echte omzetgroei begint bij minder pushen en meer luisteren
In de huidige markt, waar IT-dienstverlening al zestien kwartalen op rij groeit , lijkt het realiseren van omzetgroei vanzelfsprekend. Toch merk ik … Lees verder >
Het moment dat je medewerker jou om coaching vraagt
In mijn trainingen spreek ik vaak ervaren leidinggevenden die precies weten wat er moet gebeuren in klantgesprekken. De kennis is er. Maar in de praktijk zie ik iets anders… Lees verder >
Hoe behoud je je commerciële toppers?
Bij een van onze klanten, een detacheerder in het westen van het land, heeft het management rigoureus het mes gezet … Lees verder >
Namaste!! Vandaag is het de Internationale Dag van de Yoga
Vijf espresso’s per dag, werken van 8 tot 8, geen pauzes, op de toppen van je kunnen presteren, herkenbaar?
Vroeger was B2B een voorloper op B2C qua ontwikkelingen. Tegenwoordig is dit volledig omgedraaid: wat ik als consument ervaar wil ik ook meemaken als professional.