In een moeilijke markt wist het bedrijf haar premiumpositie te behouden – en zelfs uit te bouwen

De uitdaging

Door veranderende regelgeving en toenemende prijsdruk daalde de omzet. De verhouding tussen premium en goedkope producten verslechterde – een risico voor de positionering én marge van het bedrijf in de B2C-markt.

Onze oplossing

We ontwikkelden een volledig op maat gemaakte training: 8 intensieve dagen gevolgd door 6 halve dagen skill drills. De training focuste op verkoop aan consumenten, met realistische situaties, pijnvragen en productkennis over batterijen, laadpalen en warmtepompen.

Het resultaat

  • Verhouding premium/goedkoop terug naar het gewenste niveau

  • Best presterende distributeur van de zonnepanelenproducent die uitblinkt in hoogwaardige en innovatieve zonnepaneeltechnologie

  • Stijging van de conversieratio

  • Sterke commerciële performance, ondanks een stagnerende markt

Over het bedrijf

Het duurzaam-energiebedrijf is al ruim 15 jaar een van de meest toonaangevende installateurs van zonnestroomsystemen in Nederland. Met focus op kwaliteit, duurzaamheid en service helpt het bedrijf consumenten om onafhankelijk te worden van fossiele energie.